Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci pre zamestnancov je ukotvená v čl. 36 Ústavy Slovenskej republiky a upravuje ju celý systém právnych predpisov a ostatných predpisov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci platných v Slovenskej republike.
Ak máte minimálne jedného zamestnanca, podľa § 21 zákona č. 124/2006 Z. z. máte povinnosť zabezpečiť bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci na pracovisku a to buď prostredníctvom vlastných bezpečnostných technikov, alebo oprávneného dodávateľa.
Spoločnosť M&J technik, s.r.o. vám zaistí komplexné zabezpečenie bezpečnostno-technickej služby prostredníctvom zamestnancov s dlhoročnými skúsenosťami v oblasti bezpečnostno-technických služieb v rôznych odvetviach (výrobné prevádzky, autoservisy, oblasť predaja, skladovania, stavebníctva, administratívy…).
Bezpečnostno-technickú službu poskytujeme v rámci celej SR.
Urobíme všetko pre to, aby sa na vašom pracovisku predišlo nebezpečným situáciám, úrazom a pokutám zo strany Inšpektorátu práce.
Bezpečnostno-technická služba zahŕňa:
1. vykonanie vstupného auditu a pravidelných kontrol BOZP.
2. vypracovanie, udržiavanie a aktualizácia:
- základných pravidiel pre BOZP,
- spolupráca pri aktualizácii a plnení cieľov BOZP, podávanie hlásení – správ v oblasti BOZP,
- vnútropodnikových smerníc pre zabezpečenie BOZP v zmysle požiadaviek platných právnych predpisov SR,
- pracovných náplní vedúcich zamestnancov v oblasti BOZP,
- identifikácia a posudzovanie rizík,
- poskytovania osobných ochranných pracovných prostriedkov (OOPP),
- zásad a postupov v prípade výskytu pracovných úrazov a prevádzkových nehôd,
- systému výchovy a vzdelávania zamestnancov i ostatných osôb v oblasti BOZP – vstupné školenia pred nástupom do zamestnania, opakované školenia, školenia zástupcov zamestnancov, školenia zamestnancov z dokumentácie BOZP, referentské vozidlá,
- zoznamu zakázaných prác ženám a mladistvým,
- prevádzkovo bezpečnostných predpisov,
- zásad a požiadaviek skladovania,
- v pravidelných intervaloch, minimálne 1 x ročne vykonávať revíziu aktuálneho stavu dokumentácie, a pri zmene v legislatíve alebo pri zmene podmienok aktualizáciu automaticky,
- vykonávať ďalšie činnosti v oblasti BOZP v zmysle platných právnych predpisov SR,
- zastupovať objednávateľa pri kontrolách v oblasti BOZP so strany štátnych orgánov.
3. vykonávanie:
- rozborov, záznamov a zisťovanie príčin vzniku pracovných úrazov – šetrenie pracovných úrazov,
- spisovanie pracovných úrazov a zasielanie hlásení z pracovných úrazov, odškodňovanie pracovných úrazov,
- oboznamovania (školenia) zamestnancov a vedúcich zamestnancov a overovanie vedomostí z oboznamovania novoprijatých zamestnancov a opakované oboznamovania v perióde stanovenej legislatívou
- vykonávanie oboznámenia (školenia) zamestnancov na používanie referentských vozidiel,
- vykonávanie oboznámenia (školenia) zástupcov zamestnancov pre BOZP,
- vedenia dokumentácie BOZP v zmysle platnej legislatívy,
- vykonávanie skúšok na požívanie alkoholických nápojov a iných omamných látok,
- pravidelnej kontrolnej činnosti,
- bezpečnostného a zdravotného značenia,
- pomoc pri odstraňovaní nedostatkov zistených pri kontrolách BOZP,
- poskytnutie poradenstva týkajúceho sa legislatívy a praxe.
4. kontrolovanie:
- stavu a úrovne riadenia a starostlivosti o BOZP,
- stavu pracovísk z pohľadu BOZP,
- dodržiavania bezpečnostných požiadaviek, zákazu prác ženám a mladistvým, podľa schválených spracovaných dokumentov,
- dodržiavania podmienok, prideľovania osobných ochranných pracovných prostriedkov – dodržiavania zásad a požiadaviek skladovania.
5. zisťovanie a hodnotenie:
- úrazových a havarijných rizík a iných ohrození zdravia zamestnancov,
- zdrojov a príčin vzniku pracovných úrazov, iných úrazov a chorôb z povolania,
- stavu a úrovne riadenia starostlivosti o BOZP.
6. spolupráca:
- s vedúcimi zamestnancami objednávateľa,
- s komisiou bezpečnosti práce, zástupcami zamestnancov pre BOZP, pracovnou zdravotnou službou, s Inšpektorátom práce, odborovou organizáciou a.i.,
- konzultačná a poradenská spolupráca v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci v rámci rozsahu uvedených poskytovaných činností,
- pri zavedení a udržiavaní ISM.
A ďalšie činnosti podľa aktuálne platnej legislatívy v oblasti BOZP a požiadaviek zákazníka špecifických pre dané pracovisko.